torsdag 26 januari 2012

Mer mat = lägre vikt!

Ja, tiden går och jag kommer mer och mer in i rätt tänk igen. Nu har jag insett (för femtielfte gången) att man måste äta ordentligt för att gå ner i vikt. Så, nu kör jag med grädde i kaffet, fet sås till köttet och ägg med majonnäs till frukost så att jag håller mig mätt och belåten och inte blir sugen på att fuska.

Vikten börjar röra sig nedåt igen och det är så skönt att känna hur kläderna sitter lösare för varje vecka.

Jag vet att det mest är vätska, men när jag hade gått ner 1 kg på två dagar så kändes det att jag var på rätt spår igen. :-)

Förra helgen hade Expressen en bilaga på 100 sidor om LCHF, så den köpte vi och jag hittade massor av smarriga recept och tips på bra mellanmål där, så det blev en tur till affären för att köpa på mig ingredienser till god frukost och mellis. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar